LPG w samochodzie

LPG w samochodzie

W ostatnich latach w Polsce, ale nie tylko, bo w również w Holandii, Belgii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Indiach i Korei zaczęła wzrastać rola LPG jako silnika spalinowego. Aut z instalacją, która pozwala jeździć wykorzystując ten gaz stale wzrasta.

Korzystać z LPG mogą silniki zasilane benzyną. Mają wtedy dwa rodzaje zasilania. Aby jednak korzystać z LPG należy zainstalować specjalną instalację. Nie można używać wyłącznie LPG, ponieważ częściowa nadal korzysta się z beznzyny podczas uruchamiania silnika. Potem, w nowocześniejszych instalacjach zasilanie na LPG odbywa się automatycznie,w tych starszych trzeba to zrobić samemu.

Instalacja LPG w samochodzie ma wiele zalet – między innymi:

dużo tańsze jest tankowanie samochodu, ponieważ koszt LPG w Polsce, to około 45% ceny benzyny,

instalacja LPG jest niskociśnieniowa, więc zbiornik jest stosunkowo lekki,

silnik nie potrzebuje specjalnych zabiegów, aby przystosować się do pracy z LPG,

korzystanie z LPG ma korzystny wpływ na środowisko, bo wydala mniejsze ilości gazów cieplarnianych niż w przypadku benzyny.

Jednak ma również kilka wad:

konieczność zapalania silnika na benzynie, w szczególności zimą z uwagi na konieczność ogrzewania parownika płynem chłodniczym,

butla z gazem może ograniczać funkcjonalność samochodu,

LPG w samochodzie

większy koszt przeglądu,

koszt serwisowania butli gazowej,

spadek mocy silnika po przejściu na zasilanie gazem,

zakaz parkowania w parkingach podziemnych.

Instalacja LPG ma 5 typów:

1. Instalacja mieszalnikowa bez regulacji składu,

2. Instalacja mieszalnikowa z elektroniczną regulacją składu,

3. Instalacja wielopunktowa, o ciągłym zasilaniu gazem w fazie lotnej,

4. instalacja wielopunktowa zasilana gazem w fazie lotnej, poprzez elektronicznie sterowane zawory,

5. instalacja wytrysku sekwencyjnego gazu w fazie ciekłej.

– autor artykułu